The fortune belongs to those who belive in the beauty of their dreams.

søndag 4. mars 2012

Når kroppen sier stopp

Kanskje jeg aldri får noe svar på hvorfor kroppen har sagt stopp. Hvorfor jeg har vært i dårlig form siden september og fortsatt er. Kanskje jeg rett og slett bare kjørte meg ned i kjelleren og trenger tid på å reise meg og klatre opp igjen? Eller kanskje jeg får noe mer svar når jeg skal på klinikken igjen i slutten av mars?
Jeg har i hvert fall lært en viktig ting. Og det er å finne fram de positive tingene.
Hva er det jeg får til?
Jeg er to dager i uka på jobb. Jeg har oppgradert treningen til 2 faste timer i uka, og håper å få til en tredje. Humøret er bedre og jeg har overskudd til å finne på noe sprell og litt tøys og tull.
Jeg har også overskudd til å prøve nye oppskrifter som ikke inneholder gluten og melk.

Det er ikke enkelt når livet tar en brå ending, når ting man har som vanlige gjøremål i hverdagen plutselig blir et vannvittig ork. Når man egentlig er aktiv og sosial, og orker å trene etter jobb og lage mat og ordne i leiligheten. Når alt dette bare må settes på vent. Og bare tanken på det gjør at man blir sliten. Da er det deilig å få et lite glimt av energi igjen. Et lite lysstreif som gjør at du kanskje orker å vaske en maskin med klær og gå en tur rundt elva. Disse lysstreifene kommer oftere nå og jeg tar vare på de som ildfluer i ett norgesglass.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar